Itchiness!!! - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van karentje - WaarBenJij.nu Itchiness!!! - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van karentje - WaarBenJij.nu

Itchiness!!!

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg

07 Januari 2007 | Tanzania, Mwanza

Allereerst superbedankt voor jullie berichtjes, mailtjes, kaartjes, smsjes en krabbels voor mn verjaardag!!! Superleuk!!!

Nu een iets minder gezellig iets, heb sinds 2 dagen uitslag op mn lijf en het wordt met de dag erger. Jeuken!!! Erg frustrerend en irritant kan ik je wel vertellen zeg! Mijn eigen diagnoses: ik kom eigenlijk niet verder dan bedbugs, of soort van allergie (misschien Malarone?) Any other suggestions? Ik ga vanavond een tijd stoppen met de Malarone in de hoop dat het beter gaat…

Woensdag werd ik wakker, ging mn kamer uit en voelde me gelijk jarig!!! Overal slingers en een groot 21 aan de muur (heb besloten voor altijd 21 te blijven). Kreeg in de ochtend ook gelijk al een kado, mooie oorbellen van Andre en Lil. Savonds toen we gingen eten hadden Lil en Andre nog een verrassing voor me, ze hadden nl een bestelling bij Elisabeth gedaan, en ik kreeg een superbirthdaycake!!! Superleuk en lekker! Elisabeth is die dag nog ff de markt opgegaan voor wat kadoos, sokken (ik heb er nl. maar 2 mee haha) en een mooie sjaal. Echt superleuk! De volgende ochtend at ze samen met Dickson en Sam (zoons) en ons de cake, de rest nam ze mee voor haar andere kinderen. Kreeg die avond nog een smsje: bedankt voor de cake, we vinden het erg lekker! Haha, ze heeft hem zelf gebakken!

Van de week wederom weer maar 2 dagen in het ziekenhuis geweest, toen samen met Johanna naar Juma Island. Zij runt daar een project, doet daar onderzoek naar de sociale kant van de medische zorg. Best een leuk project, ze heeft een vragenlijst opgesteld voor verschillende groepen (vrouwen, village leaders, traditional healers, fishermen etc.) met vragen als: welke ziekten komen hier het meest voor, wat is volgens jouw de oorzaak, wat voor hulp wordt dan gezocht, wat voor hulp krijg je, wat behoor je volgens jou te krijgen, maar ook veel vragen over HIV/AIDS om te zien wat voor ideeen ze erover hebben, wat ze ervan weten.
Wij waren vooral mee om een kijkje te nemen in de gezondheidszorg daar. Helaas was er even geen clinical officer, de dispensary was vrij klein, maar groter dan die we een paar dagen geleden hadden gezien en natuurlijk beperkte keus aan medicijnen. Andre heeft nog een tijdje doktertje gespeeld.
Juma is echt een leuk klein eilandje, bestaat uit 3 dorpjes met in totaal iets minder dan 3000 inwoners. De mainstreet bestaat voornamelijk uit een zandweggetje met stenen. Recht tegenover onze guesthouse was een soort van bioscoop. (Bijna) niemand op het eiland heeft nl. een tv, dus komen ze savonds masaal naar da place to be om tv te kijken. Het geluid staat echt superhard, en er is iemand met een microfoon die af en toe door de film heen wat dingen vertaald. Echt te grappig voor woorden!

Volgende week heb ik weer een volle werkweek (voor de afwisseling;)), sta nog steeds op de interne, bevalt me prima!

Voor de liefhebbers:

Karen Low
Sengerema DD Hospital
Students- Doctorshouse
PO BOX 20
Sengerema via Mwanza
TANZANIA
Tel: +255 786805123

Nieuwe fotoos op karenlow.mijnalbums.nl


FOR THE NON-DUTCHIES

Pfffffffffffffff, since 2 days I have rashes over my body and it get worse every hour!!! It really itches, so annoying! I don't know what it could be, been thinking about bedbugs (but I showered for such a long time yesterday, scrubbed myself 3 times in a row and put new clothes on!) or maybe some allergy. The only medication I take is the malaria profylaxis. Going to stop today for a couple of days, hope it will be better.....

Wednesday was my birthday and Andre and Lil did not forget that at all. When I woke up and walked into the livingroom, it was full of slingers and a big 21 was drawn on the wall (I decided to stay 21 forever)! They even had a present for me (earrings), so nice of them! In the evening they had another surprise for me. They asked Elisabeth if she could make a cake for me, the result: a very huge birthdaycake! So good as well!!! Elisabeth went to the market that day to buy me more presents: a pair of socks (since she's been washing the same only 2 pairs of socks I brought with me over and over again) and a very nice shawl. The next day she ate the cake with us and two of her sons, she took the rest of the cake with her for her other children. That evening she wrote me an sms: thank you for the cake, we love it very much. Well, she baked it herself haha!

This week after 2 days of working (it almost feel like this internship is too relaxing ;)) we went together with Johanna (Swedish woman who works for an organisation here in Mwanza) to Juma Island. She runs a project and does research on that island to the social side of health care. She had made a list of questions for groups of people like village leaders, traditional leaders, woman, fishermen, children, religious leaders etc. The questions were about the healthcare, what they receive, what they're suppose to receive according to them, which treatment there is, but also questions about HIV/AIDS. What their ideas are about that disease, what they know about it. Very interesting, I'm curious about the results!
We were there to check out the rural health care, they don't have much, not much medication, and the clinical officer went away for a while. Andre played the doctor for a couple of hours, Lil and I were mainly focussed on the environment of that island haha.
Juma is really a nice little island, with such a relaxing vibe! It has 3 villages, with in total less than 3000 people. The mainstreet of the village we went to was just a sandyroads with rocks on it. The main dish there is fish.
Right in front of our guesthouse there was a sort of cinema. Almost nobody on the island has a television, so in the evening they all (so it seemed to me) went to the 'cinema' to watch tv. There is also a man with a microphone who interrupts the movie or tv program every now and then to translate or explain what the people were seeing. Just too funny!

Next week I will be still on medical ward, I like it there, and I will really work for 5 days this time, promissed;)!

For my contact in Tanzania, see above.

New photos on karenlow.mijnalbums.nl

  • 07 Januari 2007 - 18:29

    Judith:

    Hee karentje! Klote van die jeuk! leuke foto's, klinkt allemaal errug goed en relaxed!! Mail je binnenkort wel weer ff wat langer,
    liefs judith

  • 07 Januari 2007 - 18:31

    Meei Yi:

    Hey Karen,

    Goed om te horen dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Suc6 met de jeuk en houd ons op de hoogte van je belevingen daar. Groetjes, Meei Yi

  • 07 Januari 2007 - 20:07

    Josien:

    Misschien heb je wel schurft!!!
    Hier in barca alles prima. Hopelijk vind ik deze week werk....
    Suerte chica!

  • 09 Januari 2007 - 20:30

    Sharon:

    heee, gefeliciteerd nog! was ik helemaal vergeten, ik ga je meteen op onze verjaardagskalender op de wc schrijven ;)
    is wel shit die jeuk. Ik ben net genezen van gordelroos op mijn linkerarm. het zag er niet alleen ranzig uit, het jeukte ook echt verschrikkelijk!!! mijn huisarts had er 3 weken over gedaan om dat te constateren. eerst zalf tegen schimmel, toen pillenkuur tegen schimmel en uiteindelijk was dat dus gordelroos, maar daar was weer geen medicijnen voor, dus ik baalde echt verschrikkelijk. hopelijk ben je snel van die jeuk af! xx sharon

  • 10 Januari 2007 - 18:09

    Anja:

    Heel veel beterschap!

  • 10 Januari 2007 - 18:19

    Ruud:

    21to life!!!! geniaal!!! werkt bij mij alleen niet iedereen schat me een jaar of 28 op t moment maar het idee is er achter evelyn word ook al jaren 29 maar nu ze de 40 bereikt kan ze t echt niet meer volhouden hoor!!!! leuk dat je een fijne dag hebt gehad, en hou ons verder op de hoogte!

  • 13 Januari 2007 - 19:10

    Wan Ying:

    Hee,

    ik heb ook uitslag! Komt door de hitte. Weinig aan te doen en niet krabben! (Makkelijker gezegd dan gedaan he :P) En nog gefeliciteerd met je verjaardag (oeps).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Mwanza

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Cambodia and Laos

25 Januari 2012

Vietnam

25 December 2011

Merry Xmas!

16 December 2011

North of Yunnan

11 December 2011

Hong Kong and a bit of China
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 46756

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: