Holiday!!! (well, kind of...) - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van karentje - WaarBenJij.nu Holiday!!! (well, kind of...) - Reisverslag uit Mwanza, Tanzania van karentje - WaarBenJij.nu

Holiday!!! (well, kind of...)

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg

26 Januari 2007 | Tanzania, Mwanza

Zo, net terug van een weekje ertussenuit. We (Lil en ik) zijn nl. ff naar Bukoba geweest om Inge en Paul (andere co's) te zien en met ze mee te gaan naar het ziekenhuis in Rubya.
Bukoba is echt superrelaxt! Echt een leuk dorpje, relaxte sfeer, erg vakantie-achtig! We hadden de nachtferry van Mwanza naar Bukoba genomen, best okee, een slaaphokje voor 2 personen, maar wel met de gezelligheid van meerdere kakkerlakken...
In Bukoba een superluxe hotel gevonden, waar we later Inge en Paul ook zouden treffen. We zijn daar nog naar een werkplaats voor gehandicapten geweest, waar ze trommels en tassen maakte. We hebben echt de toerist uitgehangen, mijn armen zijn weer flink versierd met armbandjes haha!

De regio Bukoba staat bekend om de bananenplantages, ziet er echt zo ontzettend leuk en tropisch uit! In Rubya hebben we het ook rustig aan gedaan, 2 ochtenden meegedaan met Inge en Paul, op kinder en maternity. Zij krijgen wel meer begeleiding dan ons, ook goed, maar als co ben je dan toch meer voor de extra. Ze hebben echt een superluxe 'achtertuin', Rubya ligt op een soort van heuvel, echt supermooi uitzicht op de vallei! We hebben ook een middag gewandeld door de plantages, echt super!
Nu weer terug in Mwanza, waar het relaxen verder gaat. We worden zo opgehaald door de Indiers waar Lil goed mee kan vinden om naar de Serengeti te gaan. Ik weet niet of het veel gameriden is, maar het is sowieso wel leuk om de Serengeti ff gezien te hebben. En op zich heb ik al vrij veel beesten gezien, dus nu is het voornamelijk verder relaxen haha.

Verder zijn Janne en Petra nog ff op bezoek geweest, was erg leuk om ze weer te zien. Heb ze ff het ziekenhuis laten zien, maar het viel ze onverwachts toch zwaarder dan ze dachten. Ik kan me herinneren dat ik dat de eerste week op chirurgie ook wel had, toch wel heftigere dingen die je hier ziet vergeleken met NL. Ook zijn we vorige week erachter gekomen dat we waarschijnlijk al een tijd met een slang in huis hebben gewoond! IEKS! Onder veel gegil het huis uitgejaagd, waarna onze heldenbuurjongen hem heeft plat geslagen met een stok.

Heb nieuwe fotoos geplaats op karenlow.mijnalbums.nl

FOR THE NON-DUTCHIES

Sorry, time is limited today. Short summary: We went for a short trip to Bukoba to see the other interns, we were with them in the hospital, but most of the time, we just relaxed and being the tourist. You should see the amounts of bracelets I wear now haha!!! The Bukoba-region is so beautiful, full of bananas, relaxed atmosphere, simply loved it! Looking forward to travel again.
In half an hour we'll be picked up for a trip to the Serengeti, looking forward to it!

New photos on karenlow.mijnalbums.nl

  • 26 Januari 2007 - 10:40

    Judith:

    hee karentje,
    gaaf man je foto's en verhalen!! dan vraag ik me toch hard af wat ik hier doe achter die computer... thanx voor je mail. Geniet ervan, de laatste 4 weken toch?
    liefs judith

  • 26 Januari 2007 - 11:09

    Carolien:

    Hee karen,

    Klinkt als een 'gezellige' beestenboel daar :) en dan zeur ik al over muizen...

  • 26 Januari 2007 - 13:31

    Josien:

    Vette shit!! Weer mooie verhalen vanuit verweggieland! Hier in Spanje alles prima. Lekker zonnetje!

  • 29 Januari 2007 - 15:59

    Carmen:

    heej karen
    ooh my god een slang!! Was ie groot?? en dan ook nog kakkerlakken, je kan zo op discovery chanel met je avonturen. hier in nederland geen slangen en kakkerlakken te zien. Had wel een dikke vette bromvlieg in mijn kamer, telt dat ook mee?
    have fun!! kusjes van je zusje

  • 31 Januari 2007 - 11:22

    Ilham:

    Chicaaaa,
    ik ben jaloers. Klinkt echt tof allemaal daaro. Geniet er nog maar even van.
    Liefs Iham

  • 31 Januari 2007 - 16:12

    Rikje:

    Ha die Karen! Supergaaf joh om al die verhalen te horen! Zit ik hier!!! Vrijdag laatste dagje, spannend! Heel veel plezier en tot halverwege maart!

    Liefs Rik

  • 01 Februari 2007 - 08:21

    Janne:

    Hey Karen!!!
    Hier een berichtje vanuit Nederland! Haha, wel een raar idee nu dat jij daar nog zit in dat warme rare land en wij alweer in het koude kikkerlandje gearriveerd zijn!
    Alles is gelijk weer heel normaal..ben gister alweer weze voetballe! haha! Dus geniet er nog maar even flink van want voordat je het weet is het weer logisch dat je water uit de kraan kan drinken... xxJanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Mwanza

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Cambodia and Laos

25 Januari 2012

Vietnam

25 December 2011

Merry Xmas!

16 December 2011

North of Yunnan

11 December 2011

Hong Kong and a bit of China
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 46760

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: