Laatste weekje Guate??? - Reisverslag uit San Pedro, Guatemala van karentje - WaarBenJij.nu Laatste weekje Guate??? - Reisverslag uit San Pedro, Guatemala van karentje - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Guate???

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg

14 Oktober 2004 | Guatemala, San Pedro

Hee mensen!

Als het goed is is dit mn laatste week in San Pedro. Lillian is zaterdags hier aangekomen en wat vrienden uit Antigua ook effe voor het weekend. Was weer es gezellig! Ben trouwens verhuisd, woon niet meer in een gastgezin, maar in een studentenhuis, Lillian ook, is blijven hangen hier in San Pedro. Echt een superrelax plaatsje hier, voor de mensen die plannen hebben spaanse lessen te nemen in Guatemala, skip Antigua en kom hierheen!
Het studentenhuis is superrelax, ongeveer gratis, heb een eigen kamer en er wonen 5 andere studenten in het huis. Jaja, we studeren ook wel es samen (het regent hier nl. iets te vaak om veel buiten te zijn).
O, gister heeft Lillian me verteld dat Andre Hazes is overleden, ze was kinda in shock dat ik dat niet wist!!!
De broer van de familie bij wie ik verbleef is schilder en heeft schilderijtjes van het meer en de volkanen voor ons gemaakt, is het vanmorgen komen brengen, echt supermooi!!!
Verder heb ik hier een klein vriendinnetje geloof ik. Lola is haar naam, 5 jaar, zag haar iets van 2 keer ofzo en de derde keer kwam ze me tegemoet rennen: mi amiga, mi amiga!!! En tegen iedereen zeggen dat ik haar amiga ben, echt superschattig!!! De straten hier zijn vaak kleine paadjes en op een gegeven moment was ik (weer es) verdwaald hier, en thuisgebracht door 4 kleine meisjes, echt leuk!
Wat we volgende week gaan doen is nog niet zeker. Eigenlijk waren we van plan deze weekend naar Nicaragua te gaan, maar misschien wil Lillian nog een weekje maar lessen. Ik vind dat ik wel weer genoeg lessen heb gevolgd, dus als Lillian nog een weekje wil blijven, moet ik effe uitvinden wat ik dan ga doen die week..... Ik ben allang blij dat ik mn lerares nu voor een groot gedeelte kan verstaan (ze praat nogal veel), zelf dingen zeggen blijft moeilijk, maar we blijven vooral proberen!!!
Gister hebben we een picknick aan het meer gehad, was echt superluxe!!! Daniel, een student van dezelfde school, had veel inkopen gedaan en wachtte op ons aan het meer. Echt superrelax man! Superuitzicht, het echte leven!!! Ik heb alleen al vanaf vorige week flink last van mn buik....... moest er een keer van komen ja.....
Morgen is mn laatste les Spaans... Ik vind het jammer Guatemala te moeten verlaten, maar ben ook benieuwd naar Nicaragua. En, een hele grote troost para mi: ik kom rond december toch weer terug!!!

  • 14 Oktober 2004 - 19:49

    Muis!:

    Joehoe!!
    Kei leuk man! klinkt goed allemaal... Jaloers, ikke!
    Hier weinig nieuws, blok wat ik doe is erg moeilijk (maar... vandaag zag ik een klein lichtpuntje) we zullen wel zien op het tentamen over twee weken.
    Veel plezier in Nicaragua, groetjes aan Dayann! of ga je haar niet opzoeken?
    doeidoei! x x x x

  • 15 Oktober 2004 - 07:36

    Suzanne:

    Hee Karen, ik heel wel moeten lachen om dit bericht...over de verdwaalde Karen. Het verbaast me niets dat 4 kleine meisjes beter de weg weten dan jij. Je krijgt ook nog de groeten van Jeroen, hij vond het wel leuk dat uit je taalgebruik echt lijkt alsof je zo hier tegen ons staat te vertellen. Wij gaan zo het huurcontract tekeken van ons nieuwe huis, dus over een uurtje is het huis echt van ons!
    Liefs Suuz

  • 15 Oktober 2004 - 09:36

    Carolien:

    Hee Karen,

    Leuk zeg, een studentenhuis :) Heb je nog steeds geen foto's? Ik hoop dat je het in Nicaragua net zo naar je zin gaat hebben, maar dat zal best wel goedkomen. Ik heb lekker vakantie, joepie! en ga maar weer eens aan de slag met surprises, want sinterklaas komt er weer bijna aan....
    liefs,

  • 15 Oktober 2004 - 11:58

    Rikje:

    Hee Karen!!! Superleuk al die verhalen joh! Is het ook koud daar of valt het mee? Hier is de temperatuur in een keer naar beneden geknetterd van 18 naar 6 brrrrrrrrr. Maar goed, dat wist ik ook vantevoren... Maak er wat van die laatste week! Heel veel liefs Rikje

  • 15 Oktober 2004 - 12:29

    Wan Ying:

    Hee Karen, leuk dat je nu in een studentenhuis zit met Lilian. Veel beter ook dat je naar Nicaragua gaat. Sowieso lijkt het me daar veel mooier, (maar dat horen we dan nog wel van je) en het is daar vast ook veel veiliger.
    En wat schattig dat je een nieuw vriendinnetje hebt gevonden.... vergeet je ons in Nederland niet???

    Ik ben zo blij dat ik nu al vrij ben (kwart over 2) in plaats van om half 6... dat was namelijk de planning. Misschien ga ik zo toch nog eventjes naar Fei Ying toe.

    Trouwens, je mist natuurlijk wel heel veel belangrijk nieuws he... om je te up-daten: Balkenende had een infectie aan zijn voet,en kon op prinsjesdag niet aanwezig zijn. Op 2 oktober was er een megademonstratie tegen de kabinetsplannen op de Dam. De kinderboekenweek is bijna afgelopen.

    En o ja... ik ben niet geplaats voor Proefdierkunde (voorlopig).

    De zon schijnt :)

  • 18 Oktober 2004 - 20:58

    Ruud:

    moet dat nou allemaal met die kleine kids allemaal aan de haal das nie6t goed voor je reputatie Karen :)
    maar zo te horen kom je nog niet terug :)
    lekker genieten daar he en ik hou de site in de gaten....

    have fun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, San Pedro

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2012

Cambodia and Laos

25 Januari 2012

Vietnam

25 December 2011

Merry Xmas!

16 December 2011

North of Yunnan

11 December 2011

Hong Kong and a bit of China
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 46759

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: